Index vocabulorum (Słówka)

Tutaj można znaleźć listę wszystkich słówek, które pojawiają się w iusculum. Przy każdym z nich wskazuję numer lekcji, w której się pojawiło (kolumna: capitulum), oraz część mowy (pars orationis; na wszelki wypadek w pliku znajduje się też mała przypominajka w tym zakresie, odsyłająca do bloga Lingua Latina Omnibus).

W tym samym arkuszu są też słówka do poszczególnych rozdziałów, a ponadto dwa wykazy słówek wygenerowane przez aplikację Collatinus na podstawie Epitome Gai - streszczenia Instytucji Gajusza (o tym, do czego jest mi to w ramach iusculum potrzebne, pisałam tutaj). Oba wykazy uszeregowane są od słówka, które występuje w tekście najczęściej, do tego, które występuje najrzadziej.

Pierwszy wykaz jest zupełnie "surowy". Udostępniam go, żeby pokazać, że poczynione przeze mnie modyfikacje są naprawdę niewielkie. Zostawiłam też oznaczenia samogłosek krótkich i długich.

Drugi wykaz jest już przeze mnie wstępnie "przeczyszczony" i dostosowany do potrzeb iusculum. Jak deklarowałam: w iusculum pojawiają się słówka, które występują w Epitome Gai przynajmniej pięciokrotnie. Zastrzegam sobie jednak prawo do poczynienia pewnych wyjątków. Niekiedy na przykład  rezygnuję z wprowadzania nowych spójników, jeśli wcześniej pojawił się ich synonim. Na tym etapie nie ma co niepotrzebnie wydłużać listy słówek. Przy każdym pojęciu wskazana jest również lekcja (capitulum), w której się pojawiło. W pliku nie ma oznaczeń długości samogłosek. Dzięki temu łatwiej go przeszukiwać.

W obu wykazach zostawiłam też angielskie tłumaczenia. A niech tam ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz