4. De donis

Lekcja czwarta domyka kilka podstawowych zagadnień gramatycznych wprowadzanych stopniowo w poprzednich prezentacjach. Lista nowych słówek dostępna jest tutaj, lub pod zakładką Index vocabulorum na pierwszym slajdzie w prezentacji.

Prezentacja jest też dostępna pod tym linkiem.


Wersja "Jakoś to będzie":

  • po zapoznaniu się z treścią poszczególnych slajdów potrafię uzupełnić tabelki z końcówkami przypadków
  • potrafię określić, do której koniugacji należy dany czasownik
  • potrafię rozpoznać w tekście czasownik w trybie rozkazującym

Wersja "Jest ok" (to, co wyżej, oraz):
  • rozumienie tekstu prezentacji nie sprawia mi problemów
  • ogarniam pojęcia "koniugacji" i "deklinacji"
  • cieszę się postępem, który zrobiłam/zrobiłem
  • znam zamek hic, haec, hoc

Wersja "Jestem wow" (to, co wyżej, oraz):
  • znam łacińskie nazwy przypadków oraz rozumiem ich funkcje w zdaniu
  • swobodnie określam dowolny przypadek w tekście
  • bez problemu odmieniam dowolny czasownik przez osoby; potrafię utworzyć od niego tryb rozkazujący
  • gdy patrzę na listę słówek, rozumiem większość z nich


Na koniec jeszcze jedna sprawa: jeśli iusculum to coś na Twój smak, możesz dać mi o tym znać mailem na iurisperita@outlook.com, a dostaniesz automatyczne powiadomienie o każdym nowym poście :)


Optime valete!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz